Chodím ráda ve městě kolem výkladních skříní a koukám se, jak si ten, který obchod či krámek dal s výlohou práci, nakolik ji věnovali pozornost. A jednoznačně můžu říct, že čím menší krámek, tím si jeho majitel dává více záležet na výloze. Moc dobře totiž ví, že výlohou může okolojdoucímu říct mnohé, musí jej zaujmout a přesvědčit jej, aby do krámku nahlídnul. Aby ukázal, čím se jeho obchůdek zabývá, ale také jakou atmosféru může v obchůdku očekávat. Výloha napoví mnohé. Abyste měli krásnou výkladní skříň, můžete najmout profesionálního aranžéra, ale tím se možná ochudíte o možnost, abyste do výzdoby své výlohy dali kousek sebe.
Můžete zvolit možná náročnější cestu, ale výsledek může být ohromující. Můžete nakoupit ve floristickém obchodě vše potřebné, stabilizovaný mech, stabilizované růže, proutěné koule, košíky a mnoho dalšího, z čeho můžete vykouzlit nádherné dekorace do vaší výlohy. Blíží se Vánoce? Tak proč nemít ve výloze malý betlém? Blíží se Velikonoce? Dejte do výlohy zajíčka! A k tomu vždy pochopitelně i zboží, které váš obchůdek nabízí. Floristický obchod můžete využít i k nákupu dekorací přímo do vašeho obchodu. Obchod tím dostane své kouzlo a bude zákazníkům připadat rozhodně útulnější.
Zaujmout procházejícího člověka svou výlohou, to je způsob reklamy, za kterou nemusíte platit Výloha je vaše a pokud ji vyzdobíte nápaditě, aby se kolemjdoucí zastavil, i když to neměl vůbec v úmyslu, to je skutečné kouzlo výlohy. Pokud na ni zapomenete a bude ji pokrývat vrstva prachu, nikoho nezaujme a ještě naopak, i ten kdo k vám míří si návštěvu rozmyslí. Dobrý obchodník musí myslet na všechno, na každou maličkost, která může zákazníka přitáhnout. Jsou to samozřejmě reklamní tabule před obchodem, ale výloha, která se bude často obměňovat, která bude nápaditá, to je ještě lepší investice.